Kohout reality Váš partner na trhu realit

Nová čtvrť na přání
Developer Central Group staví na pozemcích bývalého Nákladového nádraží Žižkov staví Parkovou čtvrť s více, než dvěma tisíci byty využil ankety k tomu, aby zjistil, jakou občanskou vybavenost si lidé v blízkosti svého bydliště nejvíce přejí a žádají. Má být v přízemí domu lékárna, večerka, kavárna, pivovar nebo třeba květinářství? Internetovou anketu spustil developer v rámci poslední veřejné prezentace projektu za devět miliard korun. Ten je nyní ve fázi dokončování dokumentace pro změnu územního rozhodnutí a stavět by se mělo v roce 2020. Podle toho, co lidé v anketě zvolili, bude zadavatel projektu vybírat kandidáty o pronájem komerčních prostor. Podobně mohou lidé vybírat i ze dvou možných variant nového veřejného parku o rozloze 1,4 hektarů. První varianta je určena spíše pro děti, ta druhá je koncipovaná pro všechny věkové kategorie. Konkrétní podobu už má budova, kterou chce Central Group doplnit prázdnou parcelu na Basilejském náměstí. Vybrán byl nakonec návrh ze studia ADNS a právě budovou na Basilejském náměstí začne celý projekt. Jednotlivé domovní bloky navrhuje celkem devět ateliérů. V současné době je již známa podoba všech domů, které tvoří celkem dvacet jedna architektonických návrhů. Středem čtvrti má procházet městský bulvár se stromořadím, vodními prvky a místem pro relaxaci. Na okraji parku bude stát šestitřídní mateřská škola za šedesát milionů korun se zahradou a vývařovnou. Inspirací budovy byla železnice, jež na pozemku ještě před pár lety fungovala. Stavba a návrhy s sebou nese i řadu nevyřešených vizuálních otázek a následných konečných řešení. Ať už se jedná o finanční částky za jednotlivé bloky budov, tak za veřejný prostor. V návrhu nějaké ceny jsou, ale i podle developera se s projektem s největší pravděpodobností bude ještě hýbat a ceny porostou. Stejně tak není vyřešeno, zda vnitroblok bude veřejně přístupný, kde bude místo pro základní školu nebo jak bude řešena dvorana na nákladová nádraží. Současný projekt snížil dopravní zatížení zhruba o 60 %. V ulicích uvnitř čtvrti by měla být omezena rychlost na třicet kilometrů v hodině a na křižovatku s pěší zónou se vybudují retardéry. Parkovat se bude u třech podzemních podlaží v každém bloku domu. Magistrátní zastupitelstvo navíc ve svém posledním zasedání schválilo usnesení o lince metra D, která povede severně od stanice Náměstí Míru přes Žižkov do stanice Vysočanská. Výstavbu to dle developera nijak neovlivní. V jižní části areálu nádraží mezi navrženou zástavbou a stávající historickou budovou je stále jako územní rezerva ponechán koridor, který umožňuje vedení trasy a umístění stanice metra.